INSPIRáló ifjúsági PROJEkT: imádnivaló „FOGADJ ÖRÖKBE!” hirdetések
Itt a június, és ezzel együtt egy újabb tanév vége, egyben a nyári vakáció kezdete az Egyesült Államokban! Bár a COVID-19 még mindig nagyon is valós kihívást jelent, az oltásoknak köszönhetően sokan ismét személyesen tudnak a változások élére állni! A járvány egyik pozitívuma az állatok örökbefogadásának növekedése volt, mivel egyre többen tudtak otthon maradni új, szőrös barátaikkal. 2020-ban a „Shelter Animals Count” (a.m.: menhelyi állatok létszáma) állami adatbázis adatai szerint körülbelül 15%-kal több kedvtelésből tartott állatot fogadtak örökbe, mint az előző évben. Ám most, hogy az emberek gyakrabban ki tudnak mozdulni az otthonukból, már nem olyan nagy a lelkesedés az állatok örökbefogadása iránt, ami miatt sok menhelynek ismét ugyanazokkal a problémákkal kell megküzdenie, mint a járvány előtt. Sajnos sokan vannak azok is, akik nem kellő körültekintéssel gondolták át a helyzetüket, és visszaviszik a menhelyre az állatokat. Szerencsére a Roots &Shoot csoportok itt vannak, hogy segítsenek, olyan projektekkel, mint a Support Your Local Animal Shelter (a.m.: támogasd a helyi állatmenhelyet) a floridai Jupiterből!
A csoport ifjú, változást elérni akaró tagjai a Roots & Shoots 4-lépésből álló módszerének 1. lépésével kezdték: Inspirálódj az állatok iránti szeretetükből. A 2. lépés: Megfigyelték, hogy a helyi menhely olyan macskákkal és kutyákkal telt meg, akiket nem fogadtak örökbe elég gyorsan, a személyzetnek pedig lépést kellett tartania az állatok alapvető gondozási feladatainak ellátásával– a takarítással, etetéssel és az orvosi ellátás biztosításával. Túl kevesen voltak ahhoz, hogy minden állatnak megadják az őket megillető figyelmet és játékidőt.
A csoport felismerte, hogy rátérve a 3. lépésre: a Cselekvésre, két módon is meg tudnák oldani ezt a problémát a helyi menhelynél: vagy az állatok környezetének gazdagításával segíthetnek, vagy csökkenthetik azon állatok létszámát, akiknek környezetgazdagításra van szükségük.
A csoport arra a döntésre jutott: Miért ne tehetnénk meg mindkettőt?
A járvány miatt korlátozások behatárolták a segítségnyújtás lehetőségeit. Személyesen nem tudtak bemenni a menhelyre, hogy játsszanak az állatokkal, a COVID terjedésének kockázata miatt. Ehelyett a tanulók saját „környezetgazdagító tárgyakat" – más néven kisállat-játékokat – készítettek, melyeket odaadományoztak a menhelynek. Így, amikor a személyzet az etetéssel, takarítással és más alapvető feladatokkal volt elfoglalva, a féktelen kölyökkutyák és a kíváncsi macskák kedvükre kiszórakozhatták magukat!
Természetesen ez nem pótolja azt a személyes, közvetlen törődést, amelyre oly sok állatnak szüksége van. Tehát annak érdekében, hogy a szőrös barátaikat kihozzák a menhelyről és végleges otthonhoz juttassák őket, ezek a kreatív változáshozók örökbefogadási hirdetéseket készítettek a menhely minden régi lakója számára! Minden lakóról portrét – akár fényképeket, akár illusztrációkat mellékeltek a hirdetéshez, valamint egy rövid életrajzot, amely leírja az adott állat személyiségét, azt, hogy mit szeret és mit nem szeret, és hogy milyen lenne az ideális otthon számára.
A diákok számára fontos volt, hogy ezek a macskák és kutyák valóban megfelelő otthonra leljenek, ne csak valamiféle rövid távú megoldást nyújtó helyre kerüljenek, ahol nem lennének boldogok. Ezeket a szemet gyönyörködtető hirdetéseket aztán kifüggesztették a helyi könyvtárban, a megyei menhelyen és közzétették a menhely közösségi oldalain is!
A projekt óriási sikert aratott, a diákok erőfeszítései kifizetődtek, méghozzá különösen figyelemre méltó módon: a menhely legrégebbi lakóját, Darth Vadert örökbefogadtákl! Darth Vader új gazdája, amikor meglátta a hirdetést, felkiáltott: „Ezt nézzétek! El kell mennem érte!" ez bizony rávilágít arra, milyen hatékony is tud lenni egy kreatív marketingcsapat! Azzal, hogy ezt a közösségi problémát két különböző megközelítéssel oldották meg, a változáshozó fiatalok megkétszerezték az eredményességüket, így ezek a menhelyi állatok jóval nagyobb valószínűséggel kapnak egy második esélyt.
Ez már okot ad a 4. lépésre: az Ünneplésre!
Minden egyes apró cselekedet számít.
Minden egyes ember, minden egyes nap és minden egyes percben tehet azért hogy jobb legyen a világ.
-
Dr.Jane Goodall